Отново в 59 ОУ „Васил Левски” в 5клас се проведе поредния час от превантивната програма на тема „Агресия в училище”.

Основната цел на превенцията по отношение на проблемите, свързани с агресията, насилието и тормоза, е най-общо казано предотвратяване на риска от агресивни прояви сред дадено население и оттук - предотвратяване на риска от възникване на лични вреди или вреди за обществото. Важно е децата да са запознати с последствията от негативните, агресивни прояви, както и ролите на насилник и жертва.

Информирането на учениците им помага да вникнат в същността и дълбочината на проблема.

Подарък от екипа „Кръг на избора“ - плакат, който да сложат в класната си стая и да ги подсеща как е най-добре да се реагира в напрегната ситуация или ситуация на тормоз.

       В програмата на стажа са включени екипна подготовка на превантивни програми в училищата. Екипите се подготвяха по теми , в зависимост от спецификата на училището, след което започна реализация на часовете.

Една от темите е : „Какво са агресията, насилието и тормоза? Как да се справим с тях? Към кого да се обърнем? Тази тема беше подготвена и реализирана в 59 ОУ „Васил Левски” в 5клас Предвидени бяха три часа в три различни седмици. Чрез игри , презентации и други интерактивни методи децата бяха запознати с темата и очакваха идването на екипа ни със студентите.

Децата научиха: Какво са агресията, насилието и тормоза? Кога и къде се проявяват? Как да се справим с гнева? Към кого да се обърнем, ако имаме нужда от помощ или да споделим?

Имаше и домашно - рисунка по избор на една от зададените теми: „Какво ме ядосва, какво ме успокоява?“ / „Кое ме обижда, кое ме прави шастлив?“

      При посещението на групата студенти в тази институция научиха за разработваните превантивни програми за популяризиране на поведение, които осигуряват здравна култура .

Студентите присъстваха на обучение на тема : „Алкохолът и тютюнопушенето”. Направиха демонстрации с кукла Сю – макет, който пуши и показва отлагането на катраните, след което бе направено замерване на всички за наличие въглероден монооксид.

Друга демонстрация бе с алкоочила, симулиращи употреба на 2.5пробила алкохол. Имаше смях , защото трудно се минаваха конусите , които трябваше да бъдат обиколени. Така остана нещо в съзнанието – за вредите и резултатите от алкохола и тютюнопушенето. Всичко е личен избор.